Friday, March 11, 2011

Pernikahan Paling Berkat

Nabi Muhammad SAW menyebut


'Pernikahan yang paling berkat adalah yang paling mudah perbelanjaannya.'
'Sesungguhnya semulia mulia perempuan itu ialah yang paling mudah urusan maharnya.'
'Sebaik baik mahar adalah yang paling mudah'
'Berilah mahar sekalipun sebentuk cincin daripada besi'


Thanks to Fariza. Ayu copy je entry ni dr entry dia. Insaf baca entry ni tp tu la kn? Ayu ni kejap je insaf nye. Insya-Allah akan beristiqamah utk bersederhana.

{From Ayu with ♥}

8 comments:

Dia.Honey said...

memang betul..memang betul...
tapi seberapa ramai org yg betul betul FAHAM dan FAHAM dan Tahu tentang ini dan boleh terima ayat ini.....?

betul tak?

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

well said!! =)

~Ayu BnSyg~ said...

Honey : Kan?

Maera : =)

LisaLisut said...

ayu.nk tye.randomly.sbb dlu i ade ckp kt tunang i,takpe i tak nk hntrn2.nk quran je.eh ke i yg cnfuse.quran tak bole dijadikan mas kawin ek?pls enlighten me.hehe

~Ayu BnSyg~ said...

Lisa : Ayu x pandai sgt bab2 mcm ni. Better refer blk pada yg pakar. Cuma tunang Ayu pnah ckp, sekiranya al-Quran yg telah dikhatam kn beberapa kali (x tau la brape kali) maka al-Quran itu boleh dibuat mas kawin. Quran yg dh khatam je tau. Yg baru x dikira. But please refer blk kt ustaz or ustazah eh?

Syima Syaz said...

sebenarnye..ikut kan hati sayang kita ni, duit hantaran tu takde pun takpekan.sebab yang penting,dapat hidup dengan orang yang kita sayang. cincin pun, murah2 je pun takpe...asalkan itu datang dari DIA.

~Ayu BnSyg~ said...

Syima : Yg penting nikah, semua amalan hanyalah kerana Allah S.W.T

Fariza said...

ayu.....
copy je. x kisah pun. benda baik kan.
ada juga setengah yg buat setengah yg buat.
xpe. :))
buatlah semua krn Allah kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...