Tuesday, April 5, 2011

Trip to Sunway Lagoon

Ni cerita basi! As usual, lmbt update sbb lmbt dpt gmbr dr 5rz. Oh I wish I have a better hp or DSLR! Amin =) Anyhow, Ayu pnah mentioned that I won free tix to Sunway Lagoon the other day kn? Kn kn? [here], [here] and [here] Well, I went to Sunway last month (my bday month. Wee~~) Actually nk g on 27th March hr tu sbb on that day itself adalah hari kelahiran Ayu, but then Ayu pk, better g jela that week after I got the tix from RedMummy since that week kami masing2 sihat and x brape bz. Alhamdulillah =)

So citenye, pg2 dh ke Sunway and before masuk, we had our breakfast kt Sunway Piramid. Sbb nnti nk mam kt dlm mknan akn mahal. Hehehe. Pg2 tu kami mam berat2. Terus mam nasi lauk tom yam yg x brape nk tom yam. Ada ke patut tom yam letak cili boh? Dh mcm asam pedas plak rupanya. Hampeh! 


At the entrace. Kena byr depo RM 10 each utk dpt kn pas msk. 
And mcm biasalah, no outside food but I bring my fav choc which is Crispy. 5rz, untung x awak dpt bakal isteri yg suka mam coklat Crispy yg murah tu instead of coklat yg mahal2? Alhamdulillah 1 packet besar coklat tu depa x dpt kesan. Hehe. Mayb just my luck. 

Msk2, terus jmpa Scream Park. Mmg Ayu teringin sgt nk msk dlm ni tp pg tu x ramai yg msk so mcm takut ckit. 

"This one dia ada ride ke or kena jln kaki kt dalam?"
"Jln kaki"
"Ala, takut la. Nnti hantu tu pegang2 kte plak"
"X dik. Diaorg kt dlm x kn pegang pun"

I waited until crowds ramai ckit utk msk dlm sama2. Out of 8, only 4 yg msk dlm umah hantu tu and 5rz and I was one of them. The other two was Chinese. They were in front and kte org kt blakang. Msk je, I'm closing my eyes! Takut sgt! Ke sbb Ayu ni mmg penakut? Inside, mmg sgt best (according to 5rz) but for me mmg best la sbb berjaya takutkn Ayu. Dlm tu siap ada slide show horror2 lg. At that moment, kami kena berhenti utk tgk slide show tu. At that time, Ayu rasa mcm nk klua sbb x tahan la. Takut gle! Then 5rz ckp klu Ayu nk patah blk, jom la. But then, Ayu rasa lg takut kot nk patah blk sbb x de geng. That Chinese couple tu nk teruskan smpi abis. So tggu je. Next, tetiba ada hantu gelak2 kt telinga Ayu! Ayu dpt rasakan hantu tu betul2 dekat ngan Ayu. Mak aiiiii! Takut gle den! Ntah dr mane dtg hantu tu ntah.

Half way, ada sorg hantu pompuan bg kami 3D glasses. Ha hebat x smpi boleh tgk hantu 3D? Ayu siap tanya lg ngan hantu pompuan tu

"Lama lg ke kt dlm tu?"

Hantu tu angguk je. Hati Ayu sedih sbb perjalanan masih jauh. OMG! I want to see day light please. Bhgn 3D mmg paling cantik (sbb Ayu bukak mata ckit2. *hiks*hiks*) Then after that ada 2 hantu stopped us. We need to return the 3D glasses and at that moment I know dh nk klua dr umah hantu tu. Yeay!


Ayu x perasan ada sorg lg hantu kt blakang. Sorry eh bang. Tgk. Ayu pun ada vampire's teeth. :D
Next, we went to Wile Life Park sbb 5rz ni suka binatang. Dulu after merisik, Ayu bwk dia g Zoo Negara. Suka betul la dia. Igt lg masa bday dia, Ayu blanja msk Aquaria KLCC tgk ikan, pun dia suka gak. Dia sukakan binatang. Also, br Ayu tau peacock yg cantik itu adalah jantan dan peacock betina sgt tidak cantik. Why la all this while Ayu x tau? Ni semua pun 5rz yg kasi tau. Told you. Dia pakar binatang. You should be a veterinarian instead. Eh? Itu pakar utk ubati binatang kn? Klu pakar dlm binatang ape plak kte pggl?


Sbb dpt tix for all parks, msk la dlm ni. Klu x setiap satu park kena byr. 

Tetiba Ayu jd fanatic gle tgk peacock. Bkn x pnah tgk tp rasanya ni first time Ayu that close to that animal. Suka ngan feather dia yg sgt cun.  

Then, kami naik jambatan gantung. Aim Ayu satu je. Nk try flying fox. Before ke tmpt flying fox tu, Ayu jmpa tmpt bugee jump. Teringin tp takut. But flying fox, takut juga tp berani kan diri utk wat. 5rz plak x mo wat. So dia tggu Ayu kt tmpt Ayu akn mendarat nnti. Dh pesan dh awal2 tolong snap gmbr Ayu. Tp hampeh! 1 pic Ayu wat flying fox tu pun x de! But, I'm proud to say that at least Ayu dh merasa wat flying fox ni. Next time insya-Allah klu nk g lg, akn wat aktiviti ni.


Nmpk x khemah yg ada kt hujung sana tu? Tu tmpt bugee and kt pintu gerbang belah sana tu tmpt Ayu wat flying fox. Dr situ and end dlm laut buatan yg hujung satu lg. BEST sgt!


Lps tu 5rz sibuk2 nk mandi. Dia pun x larat nk bwk beg ke sana sini. Ok la. Kami tukar bj and simpan dlm locker. Mak aiii. Locker dia dh naik harga la. Dulu klu x silap Ayu, RM3 je. Skrg dh RM5. For one time use plak tu. Bila dh tukar bj and simpan dlm locker, semua camera kami x bwk. Kamera x de yg water proof, that's why. So, no more pics. *sobs*sobs*

Byk perkara br yg Ayu wat hr tu.
  • First time try flying fox
  • First time naik moto besar. Ntah ape nama moto tu ntah. Moto yg org wat msk hutan tu. Best sbb dpt tunggang sendiri and merasa masuk hutan guna moto tu. Weee~~~
  • First time belajar memanah and my skill wasn't so bad (Excuse me sbb puji diri sendiri, ehem!) Salah satu anak panah Ayu dpt aim bulatan yg ke dua dr dlm (If you know what I mean) 
  • Lastly bila dh klua dr sunway lagoon, terus msk sunway piramid cr tmpt nk mam. What do I ate? Ayam Penyet for the first time jgk. Sedap smpi skrg asyik nk ayam penyet jeeeee.
Ayu jgk impress bila 5rz main paint ball. Not really main la. Dia main shoot2 kt patung je. Most of his bullets kena sasaran. For those yg suka main paint ball, pun ada disediakan dlm Sunway Lagoon ni. 

Last shot. Dh kate 5rz suka binatang. See that tiger tdo terkangkang. :D
I experienced a lot within a day. Alhamdulillah atas rezeki yg Allah bg and again, thanks so much to Redmummy sbb war2 kn contest yg Ayu msk and Eyriqazz for choose me as a winner. =)

ps://Please vote for me here. Jasa kalian amatla dihargai. =) 


{From Ayu with ♥}

Saturday, April 2, 2011

"Hana Zakaria Wedding Planner : 1st Anniversary Contest"

Bismillah.

*This is sticky mode entry. Please scroll down for more fresh update.*

Souce
Alhamdulillah, 1 lg insan pemurah nk kasi hadiah utk para pemenang contest ni. Contest apekah? Ni contest sempena Hana Zakaria Wedding Planner meraikan 1st anniversary dia. Let's straight to the point.

How to join? (for bloggers)

  1. Tgglkan alamat blog korg dekat sini or just email your blog, contact number and your name ke info@hanazakaria.com.my
  2. Letak badge rasmi contest ni dkt side bar blog korg and not to forget dlm entry contest ni jgk. Contoh badge, yg mcm Ayu tepek kt atas skali tu. And don't forget to link to facebook Hana Zakaria Wedding Planner.
  3. - Buat 1 special entry yg bertajuk "Hana Zakaria Wedding Planner : 1st Anniversary Contest"
    - Letak 1 gmbr paling stylo anda dan pasangan.
    - Letak caption kenapa anda pilih gmbr tersebut and caption korg hendaklah tidak melebihi 30 words.
  4. Pihak penaja akan upload gmbr dan caption korg pada 3 April 2011 jam 2000.
  5. Link kn gmbr dari page Hana Zakaria Wedding Planner untuk mendapatkan 'like' dari rakan2 blogger. Means, korg promote la dlm blog korg utk ramai bloggers or silent readers korg akn 'like' gmbr korg. But, before dorg 'like' gmbr korg, diaorg kena 'like' page Hana Zakaria Wedding Planner dulu tau. After that, you guys have around 2 weeks utk collect 'like' korg. Due date utk 'like' adalah pada 17 April 2011 at 2300 hours.
  6. Like yang paling banyak, akan menjadi pemenang. That's all =)
For those yg x de blog still boleh join. But you need to have a facebook. Here's how
  1. Tukar profile pic korg kepada official badge contest ni.
  2. Share this note to your facebook wall.
  3. Email to info@hanazakaria.com.my and tulis subject as Hana Zakaria Weding Planner : 1st Anniversary Contest. Dlm email tu sertakan 1 gmbr paling stylo anda dan pasangan and jgn lupa tulis caption (kenapa korg pilih gmbr tersebut) tidak melebihi 30 patah perkataan. Dlm email tu tulis skali nama dan contact number korg. Due date sama, 2 April 2011, at 1700 hours.
  4. Pihak penaja akan upload gmbr dan caption korg pada 3 April 2011 jam 2000.
  5. Then korg share gmbr stylo korg kt facebook and tag kwn2 utk dptkn 'like' But, before dorg 'like' gmbr korg, diaorg kena 'like' page Hana Zakaria Wedding Planner dulu tau. After that, you guys have around 2 weeks utk collect 'like' korg. Due date utk 'like' adalah pada 17 April 2011 at 2300 hours
  6. Like yang paling banyak, akan menjadi pemenang. That's all =)
Sape boleh join?

  • For those yg bakal bertunang or berkahwin but must be 20 years old and above.
  • Org ketiga atau klu kwn korg menyertai contest ni on behalf of korg, tidak dibenarkan sama skali.
What's the price?


Grand Price :
Sebuah pelamin tunang or nikah (mini dais) worth RM 900 + hand bouquet (fresh flowers) worth  RM 200 + 50% off utk pelamin sanding.

2nd Runner Up
Guest book and guest book table decor worth RM 500 + hand bouquet (fresh flowers) worth RM 200

Consolation Price for 3rd, 4th, 5th, 6th and 7th
Hand bouquet (fresh flowers) worth RM 200

What else do you need to know?

All prices can be used up until 31 December 2011 (depends on the available date) and transportations charge akn dikenakan bg luar kawasan Melaka. For more info, please go here. 

Ayu rasa byk gle hadiah dia nk kasi! Smpi 7 pemenang dia nk pilih kn? X ke murah hati namanya tu? Slalu contest2 lain pun kasi smpi 3 je kn? 

So let's start the contest now!


Gambar ini dipilih kerana saya suka situasi ketika saya pandang dia dan si dia pandang saya dengan penuh kasih sayang. Disamping itu, saya suka props yg kami gunakan iaitu scrabbles. 

ps:// Nnti korg2 semua tolong 'like' utk Ayu eh? Sape2 contestant yg nk exchange 'like' dgn Ayu pun boleh aje. Meh tolong menolong =)

{From Ayu with ♥}

Friday, April 1, 2011

Pertama Kali Jejak Kaki ke Office Nuffnang

So I read about how Lyana mention my name here. Thanks yang. Igt kn Lyana pun dh ambik. X sia2 la Ayu post comment kt BBF wall eh? And yes mmg susah nk cr offc dia sbb I myself couldn't find where was the Heritage House. Ayu pusing 3 kali to finally found the place. Duhhh!

Anyhow, I went there just to collect my FREE movie tixs. Bkn 1, bkn 2 but 4 of them. Wee~~ Thank you nuffnang! Also thanks to TGV Cinema! Nuffnang had emailed me for the free tix month ago and Ayu mmg planned nk ambik tix smalam, last day to collect. Suddenly, dlm email tu ckp, kena collect the tix before 31 March. Oh no! I'm so late. Rasa mcm x kn dpt pun ado. But hey. I just trying my luck. As I told before, mmg susah nk cr offc dia. (Sbb x tau Heritage House di mana) Ayo.... Parking plak, ada parking yg msk 1 jam RM 3. But if you were there just to collect the tix, shouldn't be a problem right? Cuma nk bayar RM 3 utk beberapa minit korg kt sana rasa cam x berbaloi plak. Lucky me. I have my 'driver'

So, naik lift and ada this one guy tanya nk g tgkt mana. Ayu ckp la tgkt 12. Time tu rasa cam eh? 12 ke 12B. Tgk alamat blk, 12B. Tp time tu Ayu diam jela. Then that guy stoped kt tgkt 8 and I left alone in the elevator. Then Ayu tgk la butang dlm lift tu. Oh ok ada tgkt 12A and 12B. I pressed 12B but suddenly lift tu turun plak. Adoiii. Sabar jela. Then came new crowds and masing2 tekan tgkt masing2. (Ayat apakah ini?) Then ada girls ni tekan tgkt 12B. Bila dh smpi tgkt 12B tu, Ayu wat2 confident jln menonong tanpa tgk signboard. Then jmpa pintu kecemasan and klua. Hahaha. Ada this one guy plak smoking. Then Ayu dgn confident turun tgkt bwh. Then Ayu pk nk naik lift utk ke tgkt 12B blk but x jd. So Ayu naik tgga tp Ayu menggunakan tangga yg belah sana plak. The reason was, Ayu x nk that guy yg tgh smoking tu nmpk Ayu tgh lost. Then jmpa tangga belah sana tp gelap la plak. Takut ok. Time tula terbayang kes rogol la bagai. Masya-Allah! Minta simpang. I know probably  you guys wondering what the hell am I doing? Acting like a fool! I don't like to show people around me that I'm lost, when I'm not comfortable with it. So, that's explain the whole thing.

Anyway anyway. So I'm in the offc and then came this one guy. I asked him that I'm there to collect a tixs. Next, a Chinese girls assist me.

"Hi. I don't know whether I'm late or not. I'm suppose to collect the free tixs before today but I'm here now just to try my luck."
"No no. You still can collect the tixs but the tixs will expired today."

Time tu Ayu pun dh adoi... Dlm email x de plak dia ckp. Means, nk x nk kena tgk wayang hr tu gak!

"It's ok then, I'm off today anyway"  Whatever! 

Sementara Chinese girl tu g ambik tixs, ada sorg lg Chinese girl tanya kt pompuan tadi.

"Is she a blogger?" Tp x de sape nk jwb then dia tanya terus kt Ayu.
"Are you a blogger?"
"Yes I am" 
"Oh here's for you"

I recognize the sign from Beautifulnara.com and wondering utk apekah dia kasi Ayu benda tu. Whatever. Then bila dh dpt tixs terus plan nk tgk wayang.

Pic stolen from Lyana's blog. Boleh kn Lyana? That was the sign and the free tixs

Lyana, awak pun g Wangsa Walk ke? Ayoooo. Nape kte x berjumpa dan ciom molot lekat2 eh td? Ke jodoh kte masih belum ada? Haha. Alhamdulillah I manage to burn that 4 free tixs within a day. Dh kate expired smalam. Harusla gunakan rezeki yg ada. 

These were the movies that we saw. 1 pilihan 5rz and 1 pilihan Ayu. Both sgt best! Me loike it vey much!


Tips : Ambik free tixs awal2 once you receive an email from nuffnang. Bear in mind that the tixs valid during your birthday month sahaja. (They should stated there in the email tho)

A big thank you for nuffnang and TGV Cinema for the free tickets. 4 plak tu. So wow! What a perfect way to end my birthday month as a single, insya-Allah.  

{From Ayu with ♥}

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...