Showing posts with label Sponsor Post. Show all posts
Showing posts with label Sponsor Post. Show all posts

Friday, June 5, 2015

Fesyen Baju Kurung Moden Terkini Sempena Raya

Insya-Allah tak lama lagi kita akan menyambut bulan Ramadhan dan seterusya bulan Syawal. Korang dah tempah baju raya belum? Kalau belum, ada lagi ke tailor yang sudi terima order sekarang? As for me, insya-Allah akan beli yang ready made saje. Sekarang ni dah macam2 online shop or even kedai-kedai kat luar sana pun dah banyak jual fesyen baju raya yang cantik-cantik.

Untuk tahun ni, baju apa yang menjadi pilihan korang? Jubah ke, baju kurung ke, kaftan ke or kebaya? Selama 3 tahun berkahwin, semua baju raya Ayu pada hari raya pertama adalah baju kurung. For me, baju kurung tak pernah outdated. Cuma fesyen nya saja yang berubah-ubah mengikut peredaran masa.

Jom kita tengok fesyen baju kurung moden terkini yang ada di Malaysia ni. 

Peplum. Ayu pernah pakai peplum untuk hari raya pertama pada tahun kedua Ayu menjadi isteri. 



Baju kurung bermanik. Ini pun Ayu pernah pakai sewaktu tahun pertama Ayu beraya as a wife. Yela. Mana taknya. Recycle baju nikah sahaja. Selalunya beading atau manik banyak diletakkan di bahagian pergelangan tangan dan dada. 


Bilalah nak dapat balik body macam ni. Ini pun masa 3 bulan mengandungkan Faris dulu


Lastly, baju kurung moden lace. Ini pulak, baru raya last year Ayu pakai. Even without manik pun, kain lace tetap boleh menyerlah kalau kena dengan gayanya. 





Tambah butang2 macam ni, dah jadi cantik dah
 So, apa pilihan korang untuk raya tahun ni?

{From Ayu with ♥}

Wednesday, October 30, 2013

1st Nuffnang Sponsored Post

Alhamdulillah x sampai 3 tahun Ayu berkecimpung dalam blog, Ayu dapat offer untuk sponsored post from Nuffnang. But apparently, that sponsored post dah lama Ayu post kan. This is just for my record. 

Ayu dapat offer melalui email. Nasib baik Ayu x buang email tu sebab usually Ayu akan clearkan email yang x berkenaan every morning, while at work. Nasib baik Ayu bukak email tu and baca. Terkejut? Of course! Straight away Ayu called 5rz and tell him the news. Biasala jakun x pernah dapat offer dari Nuffnang. 

Mula2 Nuffnang kasi email suruh kita submit sama ada kita interested or not to join the sponsored post. Ayu tanya 5rz dulu la. Since 5rz pun ok, then I say yes to Nuffnang. Lepas tu nanti, kalau terpilih, pihak Nuffnang akan hantar products (yang nak direview) dekat kita. Lepas tu, kita guna la product tu. Sambil2 guna/test product tu, kita kena buat review pasal product tersebut. 

This is the email =) Click la kalau sudi nak baca

Nanti kalau masuk Nuffnang account korang, korang akan dapat message macam ni. 'Pending Acceptance' meaning Ayu x confirm nak join ke x on the sponsored post tu    

Once kita cakap kita setuju for that sponsored post, Nuffnang akan kasi all the documents to be reviewed. Skali dengan amount of payment

Status akan bertukar ke 'Pending Submission' plak. This means that I haven't submit the sponsored post yet


Once dah submit entry ke Nuffnang, Nuffnang akan review and tapis dulu kita punya entry.
 
Approved!

Untuk sponsored post ni, Ayu dapat cash and also product yang Ayu review tu. Nak tengok sponsored post tu kindly click here. Ada pertandingan juga actually antara blogger2 yang review tentang products tersebut. Entry yang paling kretif akan dapat tajaan product tersebut (product yang di review) secara percuma selama setahun. Bestkan? Tapi bukan rezeki Ayu untuk menang. 

By the way, thank you so much Nuffnang. Walaupun baru satu je sponsor post yang Ayu terima, at least Nuffnang tau la jugak kehadiran Ayu di dunia blogging ni kan? Thank you again Nuffnang.

{From Ayu with ♥}

Sunday, March 17, 2013

Huggies Dry Pants: Change for Better Convenience

*Sticky sponsored post. Scroll down for more fresh updates.*

Me : Faris. Meh sini tukar pampers.

Ha? Ibu nak tukar pampers? No way!!!!!


Eh kejap. Ni pampers baru ni. Meh nak pegang

Tak kira. Nak lari jugak. Tak nak baring!!!!!!!

Dia tak suka betul bila kita baringkan dia untuk tukarkan pampers. Ever since Faris dah pandai meniarap and pusing2 badan lagi, I found it difficult for me to change his diapers. Nak tukar pampers dia skrg, nak kena bersilat bagai. Kadang tu Fairuz kena pegang tangan and badan Faris, barulah Ayu boleh tukar pampers dia. I'm sure lots of mommies and daddies out there pun pernah mengalami situasi yang sama right?

Well, worry no more. We are now using Huggies Dry Pants. Tak kira la anak korang tengah nak meniarap, merangkak or even tengah berdiri sekali pun, korang still boleh pakaikan pampers dengan mudah sekali. It's really easy you guys. Koyak, salin dan lepas. 3 simple steps and tadaaa, siap. Bila kerja menukar pampers ni cepat siap, maka kita as a mom pun dengan senang hati dapatlah buat kerja lain kan? 

Tak susah pun nak koyakkan pampers ni

Skali zap je dah koyak. Mudah and cepat


Anak korang pun mesti macam ni kan?


Ala. Dapat juga ibu tukarkan pampers saya? Must be a really good one.

Kalau klua plak, tiba2 I need to change Faris's diapers. I don't have to look for baby changing room anymore or sometime dalam changing room pun alahai, sesaknya ngan orang. Nak tunggu giliran lagi. Buang masa kan? Itu pun tak semua mall/restaurant/taman permainan menyediakan kemudahan  changing room kan? Sudahnya macam mane nak tukar pampers? Kalau guna Huggies Dry Pants, semua masalah di atas boleh diatasi. Wee~~

Huggies Dry Pants juga sangat selesa dipakai dan ianya mempunyai perengang lembut di bahagian tepi bagi memberikan keselesaan kepada bayi dan juga bagi menghalang dari berlakunya ruam kulit. Ia juga mempunyai sistem pengunci bagi menghalang kebocoran dari berlaku. Bila pampers yang kita gunakan selesa, baby pun tak rasa panas dan ruam dapat dielakkan. Baby ceria, ibu suka. Ha gitu slogan aku. Hehe.

Ha kau. Terus tdo lena. Siap terkangkang lagi ha

Yes. No more stuffy bum =)

Untuk mak bapa yang nak try Huggies Dry Pants ni but still ragu2, korang bolehlah try untuk dapatkan free sample from here. Or, you can know more about this Huggies Dry Pants from facebook as well. Just click here. 

Oh ye. Lupa plak nak mention, what I love most about Huggies Dry Pants ni adalah, korang boleh sarungkan kepada baby tanpa perlu mencari which one bahagian depan and which one bahagian belakang. Bahagian depan dan belakangnya adalah sama so, capai dari beg and terus pakai dekat baby. Like banyak kali!!!!

{From Ayu with ♥}

Sunday, March 3, 2013

Tukar Pampers in less than 30 seconds?

*Sticky sponsored post. Scroll down for more fresh updates.*

Siapa sini yang boleh tukar pampers anak korang in less than 30 seconds? If can, tunjukkan bakat terpendam anda dengan menyertai pertandingan menukar pampers bayi di Huggies Dry Pants "Change for Better Convenience" Roadshow.  

The roadshow will be held from 25th February 2013 until 3rd Mac 2013 (Sunday). There will be a live performances, special promotion, giveaways, games, magis tricks and activities to keep you entertained. So, di mana roadshow ni diadakan? Di ruang legar Mydin USJ. Sambil korang shopping, boleh singgah sebentar di booth Huggies dekat ruang legar Mydin USJ. Korang boleh dapat kan free sample for Huggies Dry Pants and also berpeluang memenangi pelbagai hadiah menarik! 



With Huggies Dry Pants, hanya 3 langkah mudah seperti di atas diperlukan. Koyak, salin dan lepas. As easy as ABC right? 

Again, details pasal roadshow ni adalah seperti berikut:

Tempat: Ruang legar, Mydin USJ.
Masa: 25 Februari 2013 (Isnin) - 3 Mac 2013 (Ahad)
Pengumuman Istimewa: Sesi Cabaran Tukar Lampin 30 saat Huggies dan persembahan akan diadakan setiap hari pada masa berikut:
10.30 pagi, 2.00 petang dan last skali pada pukul 8.00 malam. 

Acara penutup plak akan berlansung pada 3 Mac 2013 (Ahad) dari 8.00 malam hingga 9.00 malam. 

So, what are you waiting for? Hurry up! Bring your baby and family there and just have fun! Who knows. You may just get lucky to win some prices.

{From Ayu with ♥}

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...