Thursday, December 27, 2018

Alhamdulillah. 3rd Baby is On The Way~~~ Eh? Dah Delivered lahhhh..

Assalamualaikum.

Yada2 memang I dah lama x update blog pastu tetiba update balik. So cerita kali ni pasal pregnancy yang ke tiga. Alhamdulillah walaupun dah selamat bersalin, kita cerita jugak pengalaman mengandung kali ke 3 ni ye?

Getting pregnant adalah salah satu wish list aku untuk 2018. Awal tahun hari tu since 5rz dapat new job, we both terus try to conceive & alhamdulillah terus melekat. Cepat je Allah nak kasi kan? Elok la jugak cepat2 sebab aku memang ada perancangan lain lagi lepas ni. 

I am now in my 7th months. Tup2 je dah 7 bulan. Insya-Allah my due date will be early of November. Harap lahir cukup bulan sempurna segala sifat, insya-Allah. Sorry. Ayat ni draft lama. I dah bersalin dah pun. Hehe.

Kali ni I just cerita macam mana I dapat tau yang I pregnant for the 3rd. Awal tahun hari tu, I demam biasa je (sakit tekak, selsema, demam & batuk) Normally kalau I dapat full package macam tu, I pergi klinik ambik ubat je then rest at home. Selalunya I akan diberi 1 hari MC. Second day tu, I still rasa x larat. Demam, batuk semua tu still ada tapi I pelik kenapa badan I x larat sangat2. So I decided nak ke klinik skali lagi untuk tambah MC. I malu sebenarnya sebab pergi klinik semata tambah MC tapi aku betul2 x larat kot. You know your own body macam mana kan? Masa masuk bilik Dr pun I terus terang cakap ubat ada lagi, datang nak tambah MC je. Haha jujur sangat ha. Pastu Dr tu being Dr, check jugaklah apa masalah aku ni ha. Pastu terdetik aku tanya 

"Mungkin saya pregnant kot Dr?"  
"Period dah lambat ke?"
"Patut hari ni klua tapi yela might be petang or malam kan?"
"X pe. Try rest dekat rumah 1 hari lagi"

Oklah at least dapat MC sehari lagi. Aku sebenarnya x puas hati dia x nk buat pregnancy test kat aku. Yela sebab period aku belum lambat kan? Sebab aku x puas hati, aku pergi farmasi beli UPT sendiri. Sebelum tu memang aku puasa yo yo ooo jela like not taken any drinks or foods dalam 2-3 jam. Then I test. Dalam hati I memang berharap yang I pregnant. Hey, one of my wish list this year kan? Alhamdulillah resultsnya memang positive. 

Rasa nak bagitau 5rz time tu jugak tapi I tahan diri sebab nak buat surprise (buat video tunjuk UPT ke 5rz. Gitu sangat kau kan Ayu!)

Ini gambar time I MC 2 hari tu



So malam tu dinner luar. Masa dekat2 nak habis dinner tu, barulah I tunjuk UPT kit ke 5rz. 5rz pun terkejut sebab cepatnya. Yes, I admit memang cepat. Like masa kita decide nak tambah anak, then terus Allah kasi. Tapi semua ada hikmah kan? Aku pun memang kalau boleh nak pregnant & bersalin tahun ni jugak, 2018. Insya-Allah, x lama je lagi. <<Again dh selamat bersalin. 

So, itu jela sedikit sebanyak cerita on my 3rd pregnancy. Craving yang paling ketara untuk baby no 3 ni, I asyik 
nak char kueh teow. X habis2 order tu je & must be dekat 1 tempat ni je sebab kena dengan tekak. Negative side 
on my 3rd pregnancy ni, I malas masak. Huhu sian laki aku weh. Asyik makan luar je kerja kami. Dh lama x beli barang dapur untuk masak2. Aku malas gile nak masak. Setakat buat air, goreng telur, french toast tu bolehlah. Nak buat lauk tu masya-Allah MALASNYAAAAAAA! Pastu I jenis malas make up (I'm not a heavy make up user tapi kalau pergi offc tu, pakai jugaklah mascara, eyeliner semua tu. Bila pregnant ni, semua I tinggal)

Time celebrate our 7th anniversary. Time ni dh 3 bulan

Ini plak gambar pertama yg I reveal yg I pregnant dekat IG. Baru masuk 2nd trimester

Raya 2018 dekat Penang

Symptom2 pregnant kali ni pun lain time Faris & Faiz dulu. Totally bertentangan. Pastu we both (5rz & me) berharap dengan lainnya symptom kali ni sebab I'm having a girl. Haha (By the way we already knew the gender but hey, let us surprise you all) << org2 dekat IG dh tau dah kot. 


36 weeks

My 1st CTG for the 3rd pregnancy

Ada seorang kawan I comment yg perut I nampak mcm I carrying a twins


Apa lagi nak cerita ye? Persiapan untuk sambut baby ni pun x buat apa lagi. Check up dekat hospital yang nk bersalin nanti pun belum. Segala-galanya MALASSSS!!!! I think I'll stop here. Till next time. <<Again, dah selamat bersalin.


{From Ayu with ♥}
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...