Wednesday, June 12, 2013

Holiday : Guilin, China (Day 3)

Ok now masuk hari ke 3. Rutin macam biasa, bangun, breakfast then sambung packing balik since we need to check out and check in another hotel plak. Hari ke 3 iternary nya kami akan ke Merryland Park. But, before we went to Merryland, kami ke Lipu untuk masuk Silver Cave. Perjalanan dari Yangshuo ke Lipu mengambil masa 1 jam. Silver Cave lain entry ye. 

After ke Silver Cave, we went back to Guilin. Balik Guilin untuk lunch and did our prayer dekat the nearest mousque. Then we went to the Seven Star Park and Camel Hill. 


Dalam Seven Star Park ni ada taman, taman permainan and mostly scenery. Crystal ada cerita why was the park named as Seven Star Park tapi Ayu x nampak pun kaitan ceritanya disitu, so x payah cerita la ye? Gitu alasan aku! Blogger ape ntah aku nih! :D 

Seven Star Park ni besar. Korang boleh nak masuk jalan kaki dalam taman ni or you can sewa buggy yang boleh bawa korang jalan2 dalam park ni. Since we all ada budak2 and baby, plus kami kekangan masa (x kan nak waste time dengan berjalan kaki kalau ada transportation kan?) we use the buggy services. Buggy tu akan diberi seorang pemandu and every time kalau kita nak berhenti pergi toilet or even tangkap gambar, just suruh diaorang stop je. No worries. 

Dalam buggy

Kami sewa 2 buggy for our family


Dalam taman ni terdapat juga sebuah masjid lama. Tapi kita orang x singgah pun sebab masjid tu dah dijadikan rumah orang2 tua. 





Taman ni besar sangat. Jenuh la kalau berjalan kaki. Ada restaurant and even gua kecik dalam park ni.

Couple ramai la datang sini nak berdating


Faris with his wan

Complete one whole family except wan yang malas nak turun dari buggy
  Ada nice waterfall juga. 


Cantiknya ciptaan Allah


Next, kami ke Camel Hill. Camel Hill terletak di dalam Seven Star Park ni juga. 

See at the back? Looks like camel. That's where the name of the park came from

Macam biasa, Faris tdo.....Zzzzzz

Ain, my younger sister

Perjalanan dalam kedua-dua taman tu saje adalah dalam 2 jam. Sudah tu kami bergegas ke Jade Factory. I save Jade Factory's story to the next entry. Mayb combine dengan Silver Cave punya entry ke. Will see.

{From Ayu with ♥}

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...