Wednesday, August 27, 2014

3 in 1 Event. Bertunang, Aqiqah & Open House 2014.

Kita mulakan dengan majlis pertunangan sebab dalam plan memang nak buat majlis pertunangan dulu. Ini last adik I. Kira lepas ni dah x kan ada kenduri tunang adik-adik belah I dah, insya-Allah, amin. Ain bertunang on last Saturday, hari yang sama aku bekerja. Yeah nak buat macam mane. Ain pun lambat inform. Mula2 dia nak bertunang on 9th August lepas tapi on that day memang kami dah lama plan nak balik Penang sebab ada cousin kawin [post] So I suruh dia tukar date. Lepas tu dapat tarikh 30 August ingat dah stick to that date sekali ayah plak x dapat. So sepakat ambik on 23 August. Aku dah memang kena kerja sebab exam memang kerja aku. Sudahnya, aku x terlibat sangat pun dengan pertunangan Ain. Dah x boleh nak anjak ke tarikh mana lagi yang sesuai dah. Cuti Ain pun almost finished. Lepas ni dia terus nak balik Terengganu plak. Ya whatever la.

Lepas je habis kerja pukul 5, terus cabut from office ke rumah. Sampai rumah terus siap segala. 

Mini pelamin buat sendiri. Simple je


Faris memang suka duduk atas buaian ni.

 
Budak2 yang lain tunggu masa je nak terjun pool. Amboi pakcik sebelah sana tu duk jaga budak2 dekat pool





Pihak lelaki sepatut datang lepas Asar berganjak ke pukul 6 sampai 615 pm macam tu baru sampai. Kejap je bincang2 then setuju.    

Yours truly selekeh je sampai Niza pun tanya kenapa pakai baju macam ni? Lantak situ!


She was recycling my e-day veil. My legend veil. =)




Bila dah sudah selesai majlis pertunangan, Faris x reti nak duduk diam. Tetiba dah melepas lari ke makchu dia siap jerit2 mak chu mak chu. Hadoi la anak aku ni. 


Ok kejadian kelakar. Time baca doa, pak ngah tersalah sebut nama lelaki dengan Ayuni. Nama aku.... Terkejut semua orang. Ain pun was really shock. Cepat2 pak ngah betulkan, Sufian & Ain. Hehehe.

The hantaran

Then majlis aqiqah & open house dibuat serentak sebab aqiqah ni x de cukur jambul bagai. Terus makan, makan dan makan. 


Kambing golek yang menjadi rebutan.

Acara open house ni bermula after Maghrib tapi around 8.30 tu aku tengok kambing golek ni dah nak nampak tulang. Niza dengan FIL x sampai lagi. Kawan aku yang datang Niza je. Yang lain ada hal. Tapi alhamdulillah FIL sempat merasa kambing golek ni. Niza je x sempat. Tapi dia sempat merasa kari kambing. Anak buah baru ni lelaki. So ada 2 kambing la kan? Seekor buat bakar seekor buat kari. Memang sedap dia masak. Puas hati sebab ramai puji sedap.

My parent x sangka tetamu datang x henti2 until 11 malam ++. Makanan habis licin sampai kami hidangkan ape yang ada saje. Mak dengan ayah anggar adalah dalam 500 tetamu yang datang hari tu. Sampai 5rz siap cakap dekat my mum, better kawinkan terus Ain tu mak. Tetamu datang macam kenduri kawin. Hehehe.

Malam2 tu jugak budak2 yang sejak dari petang dok tunggu nak terjun pool, at last diberi kebenaran untuk terjun. Ini pun lepas tetamu dah berkurangan. Si Faris dengan baju merah & jeans dia terus terjun. Sempatlah si 5rz bukak pampers dia sebelum dia terjun.

Habis kemas2 sikit dalam pukul 12.30 pagi. Esok tu (Ahad lepas) macam biasa aku pergi kerja. Terpaksa. Tapi x pe sebab last Monday aku cuti. Memang every sem macam tu jela aku buat. Sabtu Ahad kerja, Isnin cuti. Eh ok so that's it about the 3 in 1 event.  

{From Ayu with ♥}

2 comments:

Nadya Zahid said...

wow..bestnye umah u ade pool!...
kalau anak i pool depan umah..mau setiap hari die brendam

Ayuni said...

Nad: Dulu pun jakun every evening nak mandi. X payah cakap Faris, I yg tua ni pun excited. Now, kadang2 jela. Cewah ayat berlagak disitu. Puiiii!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...