Thursday, March 22, 2012

1st CTG

Last 2 weeks Ayu pergi buat my first CTG scan. Basically this is to monitor the baby heart beat together with the mummy's contraction. (Again, do correct me if I'm wrong coz I'm not a doctor nor an expert to talk about this) My CTG scan tooks about half an hour. Bila nurse datang check result, she said to me

"La sikit je"

I don't know ape yang sikitnye sebab tak tau baca bacaan CTG tu. Bila tiba giliran Ayu, Prof pun explain on how to read the CTG ni. Prof pun explain everything normal and ok cuma my contraction terlalu sikit. He predict that I can survive lagi. Then he checked my EDD. He said


"Your next appointment nanti kita buat on 22 March ok?"
"Tak dekat sangat ke Prof? EDD saya 24 March. Kalau hari Isnin boleh?" Ni sebab Ayu memang suka cuti Isnin. Nak elak Monday Blue (konon)

He checked his scheduled then ok and replied to me

"Patutnya awak ni dah kena jumpa saya every week tapi tak pelah since contraction awak pun tak banyak. So kalau 24th tu baby still tak nak keluar, awak nak buat macam mane?"
"Boleh ke overdue Prof coz I heard that once kita dah overdue, baby dah start poo poo and dia boleh mam poo poo dia"
"Yes, there is a possibility but we can give at least a week. Up to you la"

Ayu seboleh-boleh tak mau induce. And Prof pun banyak kali cakap 

"Your first child kan? Kalau boleh nak biar sakit tu datang sendiri la."

Bila tunggu bill, tetiba nurse datang bawak gift for me. Oh SUKA! :D 



"Puan, ni untuk Puan."
"Oh! Kenapa dapat ni?"
"Hadiah dari hospital"
"So, next appoinment dapat lagi tak?"
"Kita bagi sekali je"

Haha.


Ni barang2 yang ada dalam bag tu, Paling Ayu suka was the envelope Mom's Care tu

Dalam envelope tu ada voucher ni. 
ps://Today last Ayu keja sebelum cuti panjang. Yahoo! 


{From Ayu with ♥}

11 comments:

LisaLisut said...

wow best gila!!! :)

Elly Anaille said...

Aaaaggggg nak voucher tu jugakkkkkk!

fizyanz said...

My edd was on 17 lalu. But smpai ari ni x bsalin lg. Doc bg until 24. Kalo x bsalin jg myb 24 kene admit dh. Sobsob

Lyena Vee said...

OMG! nak jugakk! hehe

('',)pzAEdy~ said...

bestnye da stat keje + dpt gift ... semoga semuanya selamat! amin

FarizAtie said...

geramnyee brg2 baby ..comel!!!
folo n link u k!!

http://miszatie.blogspot.com/2012/03/my-3rd-year-anniversary.html

Aty Fared said...

ai aritu mase 35 minggu pon dah cek ctg-sebab false alarm terkuat lak..heheh..owwhh..dah dekat sangat nak bersalin ek..:) semoge dipermudahkan dear..insyallah..

Unknown said...

Lisa : =0

Elly : Ayu dapat lg that voucher dear! :D

fiz : Overdue la tu.

vee : Semua nak voucher tu kan?

pzaEdy : Amin. Dah selamat pun alhamdulillah =)

zatie : Tq dear

Aty : Amin. Thanks. Dah selamat bersalin dah pun :)

Nora Karim said...

bestnya dapat hadiah.... suka.. suka.. suka...

Unknown said...

Nora : Mestilah suka :D

Anonymous said...

valium generic valium dosage in dentistry - valium pill dose

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...