Tuesday, September 4, 2012

Cerita Hari Raya Part 2

Lamanya nak sambung part 2!

Raya ke tiga, ke kampung halaman belah ayah dan mak Ayu. Dua2 di Negeri Sembilan. Mula2 ke kampung belah ayah di Rembau. Most of the cousins dah balik KL jadi tak berapa merasa nak beraya dengan cousins yang lain. 


Sampai sudah kampung tercinta =)

Baju ni Ayu akan repeat berulang kali pakai ye. Nanti korang tgk jela. Hehe :p


Tempat wajib ambik gambar setiap kali raya


All cousins except Faris definitely 


Selepas selesai beraya di Rembau, ke kampung mak pula di Kuala Pilah. Mula2 ke rumah pak ngah dan terus balik rumah arwah wan dengan arwah atuk. Achik (adik mak ada tidur 2 malam di situ) Actually selepas ke rumah pak ngah tu, kami terus nak pergi rumah mak long. Tapi mak long klua beraya plak. So, we both decide balik rumah kampung dulu untuk berehat-rehat.


As you can see, kampung ni memang x banyak perabot. Rumah tinggalan. Balik sekali sekala saja.

Silau

Sementara berehat-rehat tu, Ayu sempat la mengimbas kenangan di kampung halaman. Teringat dekat arwah wan dan atuk. Banyak kenangan di sana. 

Bila petang sikit, barulah kami ke rumah mak long untuk beraya. Tapi kami di sana x lama pun. Sebelum Maghrib kena bertolak ke KL semula. Otw balik KL, Ayu dapat rezeki plak but that one I keep it as a secret la. Gitu tau!

Raya ke 4 plak dihabiskan dengan mengemas bilik. Patut sebelum raya kemas bilik. Ini terbalik. Kesimpulannya, raya tahun ni tak berjalan sangat la. But, we still balik ke Penang on the 7th day of Raya. This one nanti Ayu sambung next part plak.

{From Ayu with ♥}

1 comment:

Anonymous said...

xanax price drug rehab centers xanax - xanax withdrawal panic attack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...