Monday, July 6, 2015

Berakhir Sudah Cuti Bersalin.

Kalau ikutkan, Ayu kena masuk office last week on the 29th June tapi Ayu extend 1 week lagi. Kalau ikutkan hati ni, nak je Ayu masuk after raya tapi bila kira2 cuti semua, tinggal sikit sangat plak. Cuti Ayu banyak lagi sebenarnya tapi let say Ayu ambik cuti until after raya, cuti Ayu berbaki 10 hari kalau x silap. But 10 hari tu not until the end of the year sebab every month akan tambah 2 hari cuti. Boss ada called and discussed pasal ni and she's ok je kalau Ayu nak masuk after raya tapi dia remindkan Ayu jugak yang baby sometimes macam2 hal kan? (Harapnya x la macam2 yang terlalu serius) So nanti nak kena cuti jugak. Betul jugak. Bincang dengan 5rz plak, dia kata better masuk after raya je senang. Tapi, aku dah fikir betul2, masuk jela hari ni.

So here I am in the office. Mula2 memang la sokmo dok teringat anak especially Faiz sebab for the past 2 months, dia 24/7 dengan aku. Not that aku x rindu Faris. Both pun aku sayang sama rata. Kadang every night after tdo kan Faiz, aku main2 dengan Faris. X nak la Faris rasa dia tersisih dengan kehadiran adik. 

Aku juga rindukan rutin time maternity leave. Relax je. Faiz pun x banyak meragam, alhamdulillah. Rindu nak tengok Grey's Anatomy pukul 11 pagi. Sekarang ni dok melayan Grey's Anatomy plak. Siap tengok balik from season 1 punya episode. Running Man dah lama aku x tengok. Nantilah kita tengok balik. 

Ok dah lari tajuk dah ha. Anyway, hmmm malasnyaaaaaaaa nak bekerjaaaaaa. X boleh ke nak cuti lagi tapi gaji jalan? Well anyway anyway, work................. please be nice to me, amin. 

{From Ayu with ♥}

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...