Wednesday, March 23, 2016

Hotel Review: Silka Hotel JB

Assalamualaikum.

Ini kali ke dua we stayed here. Well, 1st time for Faiz. Duh.... 

Memang time plan nak ke JB tu, memang dalam kepala ligat nak stay kat sini. Tapi kan, biasalah aku ni perempuan rumit. Still cari hotel2 lain. KLS macam menarik gak tapi mahal. Silka lagi murah. Of coz ada lagi murah tapi dh kata hati berkenan jugak dgn Silka, so Silka it is.

Actually time ni kalau beli dekat Groupon lagi murah but unfortunately time yg kami nak stay dh fully booked. Ada pun kena beli from other websites. Oklah. Mahal sikit je. Harga aku dapat adalah RM139.50 per night including breakfast for 2. Kalau without breakfast RM 130. Oklah since dapat isi perut anak beranak sekali. Last time memang aku x ambik breakfast. Stay saja.

Ape yang best sangat hotel ni yang buatkan aku nak stay sini? Honestly sebab bilik dia besar. Aku ambik Deluxe Room. Besar tu best sebab senang nak bentang toto kasi anak2 tidur. Sekarang dh anak 2 kena ambik kira gak benda2 cam ni. Other than that, semua lengkap. Peti ais ada, safety box ada dan yang paling aku suka ialah iron & iron board ada disetiap bilik. X payah nak call2 ke kan. Kalau call, kena siap2 iron semua baju2 yang nak kena pakai. Kalau dah memang ada dlm bilik, boleh iron malam2 sebelum tidur. Kalau penat, sambung esok since iron & iron board x payah nak kena hantar2. Oh masa kami stay tu, kami diberi executive floor (tingkat 7) Ape bezanya? Aku rasa ada carpet dekat hallway je. Yang lain sama je. Aku x pilih pun nak stay executive floor cuma masa aku check in, aku request dekat receptionist nak tingkat atas & yang ada balkoni. Itu je. Silka hotel ni ada 9 floors semua skali. 

Kalau tingkat lain rasanya x de carpet. X penting pun kan?









Ada jugak some point(s) yang x menepati ciri2 hotel yg aku nak. Tapi that one minor2 je like x de bathtub (senang nak mandikan budak especially Faiz sebab dia x pandai berdiri lagi) & x de almari tapi ada di provide kan tempat gantung hanger. So, x de ape sangatlah.

Cuma time kami pergi hari tu, yang x bestnya everytime kami nak masuk bilik, card x boleh read. Every time kena turun reception utk complaint. Dah complaint pun dia orang just tukar ke kad baru tapi new card pun still x boleh read bila kami nak masuk bilik. Like helloooooo! 

Tunggulah kejap aku jadi runner turun bawah untuk tukar kunci

Pun masih menunggu since org hotel tgh nak repairkan kunci. Dah dapat kunci baru pun sama x boleh bukak. Selama 3 hari, macam tuuuuu jela kesnya

Breakfast ok sangat. Kenyanglah sampai ke petang like 3 pm cam tu. Everyday pun kami makan benda yang sama. Benda sama tu maksud x nak tukar2 menu dah walaupun pihak hotel ada je variety kan menu. Menu kami, scramble egg, char kueh teow, nasi goreng, hot dog, fruits & fresh orange. Paling sedap ialah char kueh teow dia. Me & 5rz suka sangat. Anak2 paling suka ape lagi, scramble egg la. 1 pinggan scramble tu si Faiz boleh habiskan. Nasiblah dia memang x de alahan dekat telur.


2nd day makan dekat dalam. Amboi laki haku mengunyah
1st day kami makan dekat luar since dalam full house. Belakang tu tempat goreng char kueh teow yang sedap tu.

Insya-Allah akan ada plan nak ke JB lagi. Tapi x surelah nak stay sini lagi or other hotel. Teringin jugak merasa hotel lain like KSL ke kan? Well, kita tengok rezeki nanti.


{From Ayu with ♥}

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...