Wednesday, March 16, 2016

Kilang Bateri, JB Trip - Day 2 (Part 3)

Assalamualaikum.

Lepas balik dari makan murtabak cheese, kami terus balik hotel. Dekat hotel masing2 malas nak bawa both kids untuk swimming. Sudahnya rehat2 saja. Nak klua makan malam tu pun agak malas. Tapi sebab aku insist juga, 5rz pun bawa. Itu pun undecided nak dinner dekat mana. Mula2 suggest makan dekat Danga Bay. 5rz kata situ mahal sebab tempat perlancongan. Aku cakap x pelah. Sekali payah nak parking semua so kami lalu jela kasi aku puas hati. 

Dung dang dung dang, pergilah ke Kilang Bateri. Ini pun suggested by my friend dalam fb. Terima kasih semua. Waze saje ye. Dekat sini memang kami banyak guna waze. Hehehe. 

Main entrace

Havoc gak tempat ni


Basically kilang bateri ni asalnya memang sebuah kilang bateri. Unik nama dia kan? Tapi sekarang kilang ni bukan beroperasi membuat bateri. Bentuk luar memang macam kilang. Dalam dia ada macam food court at one side & another side ada booth2 jualan. Dalam ada aircond jangan risau kalau korang tertanya-tanya 'x panas ke dalam kilang?' 







Aku pun x tahu nak makan ape sebenarnya. Aku belikan bubur untuk Faiz tapi sesambil tu aku cuit makan jugak. 1 mangkuk bubur tu kami kongsi 3. Aku, Faris & Faiz. Paling banyak makan si Faiz la. Dia memang selera sangat bab2 makan ni. Aku tambah order 2 mangkuk acah2 boat noodle. X sedap oiii. Memang x setanding ngan boat noodle. 5rz plak ambik nasi dengan sup tulang. Sup tulang x sedap. Aku ada mention dekat 5rz kalau teringin nak rasa sup tulang ZZ tu cakap la, kita pergi sana. Tapi dia x nak. Sekali dia tengok x de ape yang menarik perhatian dia, beli jela sup tulang ngan nasi. Pastu Faris beli 2 cups of ice cream. And of coz kegilaan aku skrg. Air cup besar. 

Over dose konon! X sedap pun sebab dia tambah gula!
Selesai semua kami balik hotel semula. Tiada agenda ape2. Just nak rehat2 dalam bilik.
{From Ayu with ♥}

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...