Wednesday, August 5, 2015

Cerita Raya-raya Di Penang Lagi, 2015 (Part 4)

Hari ketiga, tema kami royal purple. Kedek2 entry aku ni ha. Ye.... Baru cerita raya ke tiga!

Baju laki aku x kotor ye. Itu cermin yang kotor.

Asalnya nak bergambar dengan Faris skali, tapi Faris sibuk nak mainnnnn! Adik plak dah ada dekat bawah, so malas nak turun ngambik. Ibu ayah jela



Abang senyum simpul, adik? Garangnyaaaaaa.

Barulah nak berjalan raya hari ni. Itupun lambat! Siap pagi2 pergi ke rumah arwah tok. X breakfast. Terus lunch. After lunch, dalam 2 lebih baru nak gerak pergi beraya. Itupun 1 rumah je. Jadilahhhhhh. Habis 1 rumah, kami balik homestay. Rehat2 kejap tapi aku, selagi adik x tdo, memang x rehat lah aku kan? Faris lain cerita. Dia dah besar and independent boleh main dengan cousin yang lain. Faiz bukan x de orang jaga tapi kalau aku tdo, dia x tido, pastu dia nak susu, dah tentu aku kena bangun kan? So sama je. Tup2 dah pukul 5 petang. Terus siap balik sebab dah janji nak ke rumah my 'nyah' si Lina tu ha. Aku pun dah lama x jumpa mak dia. Dah selalu balik Penang pun, baru kali ni dapat peluang beraya dengan Lina di Penang

Eceh pakcik kamu dua orang dekat belakang tu, dua2 tengok kamu dik

Dekat rumah Lina, boleh pula si Faris minta lemang. Huhu... Sian anak aku. Banyak kali dah tengok, orang Penang x de lemang time raya. Lain sangat macam dekat my kampung. Belah Ayu, lemang and rendang tu memang kena ada. Penang lain. Huhu. Last2, dia makan pulut dengan nasi impit

Haish tudung senget!

Itu bukan anak Lina ye. Anak menakan dia. Anak menakan tau x? Anak menakan tu anak buah

X comei sungguh tudung aku senget gitu


Both kids trying to make a 'peace' sign




Sembang pok pek pot pek, dah nak Maghrib. Maka bersiaplah kami untuk pulang sebab malam tu ada makan2 dekat rumah siapa pun aku x tau. Bukan x tau. X nak ambik tau pun. Muahahaha. Was it kawan bapak? Sedara bapak? Menantu ape aku ni? Menhantu kot! Anyway, semua tunggu dekat rumah arwah tok, then berangkat. X taulah celah mana kami pergi malam tu. Pukul 9.30 malam baru sampai rumah and makan nasi. Alhamdulillah kenyang. Nasib nak balik pun kejap je. Kami balik malam tu dalam pukul 11 malam. 

Balik homestay terus tdo lah apa lagi. Too tired to iron our baju for the 4th raya. Esok jela aku iron.

{From Ayu with ♥}

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...