Monday, August 3, 2015

Cerita Raya-raya Di Penang, 2015 (Part 3)

Entry raya bersambung kembaliiiii..... Oii baru cerita raya ke dua ke aku ni? Macam siput!

Anyway, kami bertolak dari KL ke Penang pukul 10 pagi. Plan nya nak singgah Taiping untuk lunch sebab dah janji dengan adik ipar nak makan dekat rumah mak mertua dia. Dari pagi kami x breakfast. Alas2 perut je. Nak tau pukul berapa dari KL ke Taiping? Pukul 4 lebih!!!!!!!! Barulah dapat menjamah nasi dengan proper. Adik ipar jamu nasi jagung dengan ayam masak merah and daging dendeng. Uiii sodap eh daging dendeng. Bertambah-tambah aku makan. Sorry ye aku x berapa diet sangat sebab aku still breastfeed kan si adik. Kawal sikit2 je jadilah. Pok pek pok pek pok pek dah hampir 2 jam dekat Taiping. Continue perjalanan ke Penang pulak.

Gambar sebelum bertolak



Sampai ke Penang dalam 9 malam. Almost 12 jam perjalanan kami dari KL ke Penang. Plus minus singgah Taiping dalam 2 jam. X sangka plak jam teruk sampai macam tu skali. Selalu balik Penang 4 jam dah sampai. Huhu. Lepak makan malam semua dekat rumah arwah tok, then terus ke homestay.

Lama sangat duduk dalam kereta, both kids pun tdooooo jela.


Adik muka jantan habis. Garang gitu

Sampai homestay, aku biasalah unpacked everything and iron baju siap2 nak pakai keesokkan harinya. In between feed kan adik, changed diapers and put him to sleep. Selalunya aku akan tdokan adik dulu baru tdokan Faris. Lagipun si Faris sibuk main2 dengan cousin yang lain. Sukalah dia sebab ramai kawan kan? Sekali sekala kasi tdo lambat, apa salahnya. Biar dia happy. 

Raya ke dua, gambar atas tu jela aku sempat ambik. Kami memang pakai sedondong hitam/grey on second day of Syawal cuma entahlah aku malas nak bergambar time tu. X menyempat pun ye gak. X pelah. Later2 lah. Ok next sambung cerita raya ke 3 plak next entry, insya-Allah. Haiyoh baru nak entry raya ke 3 ke??????   

{From Ayu with ♥}

2 comments:

Chekgu Azrine said...

bila kita ada anak kecik mood bergmbar selalunya ke laut la kan

Ayuni said...

Yup2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...