Friday, August 7, 2015

Cerita Raya-raya Di Penang Lagi & lagi, 2015 (Part 4)

Ok raya ke 4 x de ape program sangat. More to jalan2 cari makan and beli jeruk orang kirim. Raya ke empat kami patut check out. Mahal wei homestay 2 malam RM 700. Itupun mula2 kata RM 600. Kira RM 300 semalam. Last2 owner tu kata RM 350 semalam. Hapekah? Eh malas nak elaborate kisah ni. Cuma nak highlight, RM 700 for 2 nights, boleh beli tiket flight kot. 

Lepas check out, terus breakfast mee sotong. Aku pernah dengar mee udang je. Mee sotong first time. Dekat mana mee sotong ni? Wa pu che tau. Heh! Famous ok siap orang ramaiiii beratur. Bila mee sotong dah sampai, tetiba aku terfikir, aku kena pantang mee kan? Eh like seriously, kena pantang mee/laksa ni sampai bila ye? Last2, I requested mee hoon instead. MIL kata, mee hoon ok. Kalau tanya mak aku semua boleh. Even time aku pantang pun semua mak aku manjang cakap bolehhhhhh. Sakit karang pergilah hospital. Gitu mak aku. Oiii tapi x delah mak aku jamu aku air berais/bergas etc. Cuma bila aku teringin, pastu tanya mak boleh ke x? Ha time tu manjanglah dia kata Ayu Boleh! Kalau sakit, pergi hospital. Ok dah cerita benda lain plak ha. 

Coconut shake sodap!

Macam tu je mee sotongnya. Tapi aku ambik mee hoon

Apparently, mee sotong yang digembar gemburkan sedap tu, not up to my liking. Sorry! Tapi 5rz kata, mee sedap. Mee hoon maybe x sedap. Hmmm yela. Ada rezeki, kita datang lagi try mee plak ye? Lepas tu adik ipar aku pergi bawak si Faris jalan2 tengok Transformers. Suka la si Faris tu. Siap bercerita Optimus Prime besar, Bumble Bee kecik bagai. Iyolah anak! 














Ini Nilam yang dipanggil as Cik Lam. Adik ipar aku yang jaga both my kids.



Balik dari makan mee sotong, beraya rumah sedara lagi. Lunch sekali dekat sana. Jamu ape dah tentu kari. Orang Penang maaaa. Lepas beraya, balik rumah arwah tok. Lepak2 sana jela since kami dah keluar homestay. Dapatlah jugak aku lelapkan mata kejap. Plannya, nanti malam, kami akan stay rumah cousin 5rz. Dia baru sewa rumah tu. Rumah baru lagi. Jadilah kami tumpang semalam sebelum balik ke KL. 

Petang2 sikit, adik ipar nak ke Jeruk Pak Ali. Aku baru terfikir yang ayah ada kirim jeruk. Aku time tu dah malas nak keluar plak. Dah alang2 adik ipar nak keluar, kirim jela kat dia. 5rz pun dah malas nak bawak aku keluar. Dia siap kata, kalau aku nak keluar, silalah ikut adik dia. X pelah aku kirim je. 

Lepas Maghrib, kami keluar pergi padang broom nak makan pasemboq. Akulah yang teringin tu. Mahal kami kena. Jadilah sekali sekala. Balik malam tu, terus ke rumah cousin. Mula aku cakap dengan 5rz, jomlah tdo rumah arwah tok je. Biar yang lain tido rumah endeng (cousin 5rz). Tapi 5rz kate, esok pagi2 pukul 6 nak keluar balik KL. Time dia cakap tu aku seakan x percaya sebab hmmm last2 nanti x de nya nak gerak pepagi. Korang x percaya, tunggu next entry.

Ok rumah Endeng cantik, baru oklah untuk orang yang baru berumah tangga. Buat aku x sabar nak pindah rumah sendiri. Oii bila nak siap rumah ni???  

Till then! Gitu penutup cerita aku.       
 
{From Ayu with ♥}

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...