Wednesday, August 26, 2015

Faiz 2 Months Update

Esok Faiz akan masuk 4 months baru aku nak update progress selama 2 bulan. Untuk progress 4 months, tunggu bila Faiz entering 5 months. Ayu memang akan update a month later. 


Gambar dalam pantang




Time pantang memang x sesusah time Faris. Bersyukur sangat. Mula2 biasalah bangun 3 kali for feeding and changed diaper. 1 month, rutin bangun menyusu malam dah tukar ke 2 kali. Sekali pukul 3 and sekali lagi time Subuh. Kadang Faiz skip bangun kul 3 and terus sampai ke Subuh. Ikut keadaan. Poo poo pun makin berkurangan. Hari ke 10 tali pusat tanggal and days after that, trained him to tidur meniarap. Surprisingly Faiz memang jenis yang suka tdo meniarap. Dia pun akan tdo lebih lama bila kita tiarapkan dia. 

1 month old
  • Berat Faiz 3.9 kg. Lahir hari tu 2.86 kg. 
  • Alhamdulillah up until now, Faiz is still on breastfeeding. 
  • Genap je 1 month, Ayu terus bukakan mitten dia. So kena rajin potong kuku jela kerja aku. 
  • Pastu Faiz jenis yang cepat kenal siang dan malam. No night shift for ibu. Yeay!
  • Senang nak sendawakan awak dik. X macam abang awak si Faris tu. Payah nau nak klua angin. 


2 months old.
  • Faiz still tdo meniarap tapi dah pandai mengesok ke depan bila terjaga. Kadang tersasar dari kawasan tilam tu ha. 
  • Pastu dah pandai bila orang agah2, dia gelak. Heee seronok tengok dia gelak. 
  • Berat 2 months 4.7 kg. Alhamdulillah naik juga. 
  • Cucuk at 2 months, dia nangis sampai dah sudah pun nangis. Tapi aku tau dia nangis sebab sakit satu, sebab nak susu pun ye. Sebab lepas dia cucuk, nurse nak check aku plak. Tu yang Faiz kena tunggu kejap before I can feed him. This time, every time we went out, memang aku akan direct feed je. Memang x bawa EBM lansung. Selagi boleh df, aku df. EBM memang aku simpan untuk time aku bekerja sahaja. 
  • Kalau tiarapkan Faiz, dia dah boleh angkat kepala dengan sendirinya. 
  • Suka senyum sorang. Ini sama macam Faris. Time feed dia, tetiba senyum. Padahal mata tertutup. 
  • X susah nak kejutkan Faiz bangun pagi untuk mandi. X nangis2 pun. Gelak2 lagi ada. Alhamdulillah senang sangat jaga kamu dik. 





Ok itu jela update 2 bulan Faiz. X banyak mana pun. Happy 4 months old in advance dik.    


{From Ayu with ♥}

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...