Monday, March 25, 2013

Letter to Faris

Dear Faris,

I can't believe that you already 1 year old yesterday (24th March). Happy belated birthday Faris. It has been a great and wonderful 1 year for us as a parent. Thank you so much by naikkan pangkat kami daripada menjadi seorang isteri dan suami kepada menjadi seorang ayah dan ibu kepada Faris. 

Years back, ayah and ibu was so happy bila dapat tau yang ibu mengandungkan Faris. Then my morning sickness came. Every morning ibu muntah2 and the worst part was ibu pernah muntah darah sambil hingus warna kuning pekat klua melalui hidung ibu. Perit sangat rasanya. Then came alahan yang ibu tak boleh bau badan ayah la and so on. I still remembered that my first mengidam was a watermelon. Your dad belikan untuk ibu and it tasted so good. Pandai pulak ayah pilih which watermelon yang manis ye. When I was carrying you, alhamdulillah semua yang ibu mengidam, semua ayah tunaikan. It just the matter of cepat or lambat ibu dapat sesuatu tu.

After that, I can feel that you were kicking inside my womb. Seronok. Sometimes tengok perut tetiba ada ombak. Hehe :D We even knew your gender at the early stage. As much as I wanted a baby girl but naluri ibu kuat mengatakan that "I'm having a baby boy" And here you are. 

Everytime bila pergi scan perut, dapat dengar degupan jantung dari dalam perut ibu, aaah syahdu je rasa. Malam on 22nd March, bermulalah episode ibu menahan sakit contraction bagi mengeluarkan kamu. My contraction ends only on the day you was born (24th March 2012) at 2.09 am. Can you imagine how long ibu menahan sakit melahirkan kamu? But when the nurse pass you to me, trust me Faris. That was the first time ibu dukung baby yang masih kecil. When I saw you for the first time, I knew that it's all worth it. 

Your first photo



Then you had jaundice and every morning, ayah had to jemur you. Semua tu pengalaman. :) Faris senang sangat kena kembung perut sampai ada satu tahap tu, badan Faris panas pasal kembung. Then Faris slalu kasi ibu keja shift malam tau. Pukul 12 malam je berjaga then after subuh barulah nak tdo. Ibu jadi zombie Faris oiiii!



You have changed a lot. At 1 year old, you already have 4 batang gigi (2 atas, 2 bawah) and you can walked already. It just that Faris berjalan pun masih huyung hayang but it's ok. 

Above all that, ibu so proud of you Faris even tho kamu makin lasak, masya-Allah. Watching you sleeping was so peaceful to me. Please continue to grow and trust me, you never failed to amaze us each and everyday. You never failed to make me laugh even when I was having a very bad day. Ibu harap Faris membesar dengan sihat dan menjadi seorang anak yang soleh. Ibu loves you very much Faris.

Love:
Your number one die hard fan!  
Ibu.

{From Ayu with ♥}

7 comments:

Asz Miza said...

Happy Birthday Faris :)

Anonymous said...

So sweet. Buatkan kita nak rasa semua pengalaman tu secepat mungkin. hihi. Happy Birthday Faris. :)

ettyzukhair said...

happy bday faris..moga membesar sihat jadi anak yg soleh!

Ros Anis Rusli said...

xtahu kenapa, sayu lak bc..nk ngs je rs..sbb rindukan ms ngandungkan airiell...epy besday faris!jd anak yg soleh...jg ibu dan ayah bila dh besar nanti.. :)

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

salam ayuni.lame tak skodeng sini.dah besar dah ur baby.moga membesar sebagai anak soleh amin.. =)

ctmah said...

happy belated birthday faris..semoga menjadi anak yg soleh ye sayang

Unknown said...

Tq semua.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...